Lördag!

Hejsan!

Den här lördagen är något jättemycket bättre än den förra kan jag säga!
Nu ska jag se om jag kan minnas något av vad jag har gjort den senaste veckan!

Början av veckan var nog ganska lugn!
Måndag var jag med William och Michelle till BVC för att väga och mäta lillafia! Hon vägde 6555 g och är 64.5 cm lång! Oj va hon växer! Lite frustrerad var jag då hennes sovtider har blivit på tok olidliga då hon vaknar var 3:e timme igen och vägrar somna om utan mat! Så jag diskuterade ev. tillskott i form av gröt och välling och vi kom fram till att gröt är en bra lösning. Ett måste att prova känner jag!

Tisdag var William på dagis och jag försökte som vanligt få något
gjort!

Onsdag gjorde jag inget speciellt heller, men är fortfarande trött som en blådåre!

Torsdag skulle jag ha varit till stan för att ta min allergispruta, men William bytte dag på dagis så jag bokade om den tiden, blir så stressigt när han är med och härjar! Så vi var hemma och inomhus hela dagen trots att det var jättefint väder ute! Urk!!! Blir så less på att jag aldrig tar mig utanför dörren!
Men på kvällen åkte vi faktiskt till badhuset, jag och William!
Eftersom han inte har varit där de senaste ca 7 månaderna så visste jag inte riktigt hur han skulle reagera, men det var med spänning han gick emot poolen!
När vi väl skulle gå i trollpoolen tyckte han inte alls om tanken, men det gick över fort. Vi gick i och gick fram och tillbaka... mer än en gång!
Ett av trollen i poolen hade en kittel som William stoppade handen i och precis då började det bubbla i den och William skvatt så han höll på att hoppa ur hela poolen i vild panik! Jag skrattade mig dubbelvikt, det såg ju bara för roligt ut!

Sen kom han på att han skulle åka rutschkana, men han tänkte nog inte på att det var vatten under och inte sand som vanligt...
Han satte sig i och åkte, jag hann ta emot honom de första två gångerna men den tredje gången så råkade han bli liggnas på rygg och det fanns inte en chans för mig att få tag i honom, så det sa plurr i bassängen medans William sakta seglade ner mot botten! När jag väl fick upp honom så kippade han efter luft och torkade ögonen, men han gråt faktiskt inte! Det var också kul (tyckte jag)... men han åkte inte mer sen.
Vi gick och fikade lite innan vi gick upp och värmde oss i bastun! Gissa om han somnade gott på kvällen!

Fredag så hade jag mycket på schemat! Jag skulle lämna William på dagis kl. 10, men kom inte dit förrän 10:30 för att ALLT krånglade innan vi kom iväg! Men direkt efter det åkte jag in till stan för att köpa bromsskivor på Biltema, ljung på Kalenius och sen åkte jag till bergvik för att köpa en "skaljacka" till William! Det blev en jättesnygg Everest jacka, svart med gröna detaljer och himla bra! Vattentät, vindät och andas! Jag har övervägd det här ett tag och insåg till sist att en jacka för 349 kr inte är så farligt dyrt med tanke på alla funktioner den har, plus att Michelle ärver den sen!

Jag kom hem lagom till tre och hämtade Joakim på jobbet. Perfekt, för då hämtade han William på dagis så att jag fick mata Michelle och packa allt inför min Partylite visning på kvällen. Jag skulle ju på boxning också kl 17:00!
Boxningen gick bra, det märkte jag idag för aj aj vilken träningsvärk jag har!
Partylite visningen gick också bra, sålde för ca 3 800 kr. Det var vinkväll efter och det var jättetrevligt!
Var hemma kl. 00 och gick och la mig, Michelle vaknade 01:30 och ville äta sen sov hon hos mig för att jag inte orkar hoppa upp och ner från sängen hela tiden!

Idag Lördag så har jag varit ute och gått en liten promenad med Michelle medans Joakim, William och Linus var nere i hamnen och kollade in sågverkets fisketävling! Sen åt vi mat och William råkade somna på en madrass i sitt rum medans han hade "nappstund" (nappen sitter i ett snöre där så att han ska vänjas av med den). Eftersom han somnade så tänkte jag att han inte kommer vilja lägga sig för natten på läänge... så jag satte båda barnen i bilen och åkte upp till Mor och Far i värmskog. Så det blev en liten myskväll där med magknip, massa hemodlade vindruvor och lite kvällsmat! Hemma igen kl. 21:30 och nattade barnen!

Nu är det tredje gången idag som jag försöker skriva färdigt det här blogginlägget och jag tror att jag lyckas publicera det nu!
Ser fram emot en lagom söndag med forhoppningsvis fint väder!

Kram så länge!

Här är lite bilder som Storasyster Sandra har tagit på barnen!



Wille Charmtroll!



Och Michelle med de stora ögonen!



Men ibland är man tröttis också!



Eller bara full i bus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0