Oj oj va tiden går!

God Kväll!

Här sitter jag i min ensamhet och borde egentligen gå och lägga mig, men det var ju så längesedan jag skrev så jag får väl plita ner några rader så att Ni stackars läsare som är kvar har något att ögna igenom!

Det är tolv dagar sedan jag skrev sist, och jag ska inte ens försöka komma ihåg vad jag har gjort.
Så jag skriver det som händer i nuet istället!

Michelle tar äntligen flaskan igen, jag bestämde mig för att "sluta" amma och pumpa ut istället för att hon skulle vänja sig med att ta flaskan och hoppsan så bra det gick! Från att ha totalvägrat så har hon nu slurpat och ätit enbart flaskan i 5 dagar! Fast jag ammar på morgonen förstås, jag är inte riktigt redo att släppa det helt än känner jag, det är en stor separation nu när jag vet att det troligtvis är sista gången jag ska amma!

Jag har också börjat stöna till mig när hon vaknar... ca 03 varje natt. Nu får hon minsann somna om i sin egen säng utan att tutta och äta mat hela tiden! Det har gått ganska bra hitills!

Den här helgen är Joakim på älgjakt! Idag fredag har jag haft en usel dag! William är trött och olidligt mammig och säger "kom mamma" så fort han ska lämna rummet jag är i!
Michelle har väl hållit sig ganska lugn, men även hon kräver mer sysslesättning och det är väldigt ofta jag önskar att jag kunde dela på mig!!!

I mogon Lördag så tänkte jag ta med mina små kultingar till stora staden! Måste lämna tillbaka ett par strumpbyxor på gina som var på tok för små, storlek M!
Så jag undrar vilken storlek en "kraftigare" person skulle behöva ha...
Sen är det ju scrapbook-mässa också. Jag har ju tänkt köpa hem lite grejer och göra lite roliga kort.
Men varje gång jag står i affären så blir jag ju så vilsen och snål att jag åker hem utan!
Men det vore väldigt kul att ha lite basgrejer så man kan få ihop lite kort i alla fall!

I morgon kväll har jag en partylite visning hos Anne-Lie också! Ska bli kul att komma hemifrån lite.
Hoppas bara att Joakim har kommit hem från stora skogen, för barnen lämnar jag helst hemma!
Jag skippade ju faktiskt boxningen idag, för jag orkade inte skaffa barnvakt och krångla!

Och vet ni???
Om drygt en vecka (nästa söndag) så åker vi på SPA!!! Jag har nedräkning!
Jag ringde och bokade 80 minuter varm oljemassage igår, och jag hamnade i ett sånt härligt lyckorus bara jag tänkte på hur skönt det ska bli!!!!
Jag blev snudd på okontaktbar ett tag där!
Tänk att åka dit och bara vara, njuta, bada, sova, äta utan att varken laga maten eller tänka ut vad vi ska ha!
Sen att få äta i lugn och ro, till och med sittande kanske!!!
Shit va jag längtar alltså! Det bästa av allt är att Joakim ger mig oljemassagen i julklapp, inte hela men de första 50 minuterna!
Och nej, han erbjöd sig inte, men jag var fräck och frågade om jag var värd det!
Han kunde ju knappast säga nej, för då ska han få börja laga sin egen mat och tvätta sina egna kläder!

Nej, nu blev jag sittnas och kolla på filmen på trean : Ett perfekt mord!
Den med Gwyneth Paltrov, Viggo Mortenson och Michael Douglas.
Jag tycker den är så bra, varje gång!
Jag minns att William var typ tre eller fem veckor gammal och låg på min mage hela filmen igenom, och det är redan över två år sedan! Tänk va tiden går fort!
´
Förresten har jag hämtat Dop/vanliga ateljékorten på lilla Michelle också, de blev faktiskt jättebra!

Nej nu ska jag försöka gå och sova, medan jag kan!

Kram på er så länge!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Nu har jag läst ditt brev, det är

alltid roligt

att se vad du skriver.

Hoppas du hittar något i Karlstad.

Kram från mamma.

PS. Krama om mina barnbarn från sin mormor DS.



2009-10-25 @ 10:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0