Lördag 3 Okt!

God kväll!

Long time noo written...as usual!

Förra helgen på lördagen så tog jag och Yvva oss en tur till Säffle för att kolla in marten, men vi kom så sent så alla hade typ plockat ihop, men det stod en smart tant och sålde godis kvar sist av alla och dit var det kö minsann!
Efter det så åkte vi hem och gick ut och gick en sväng, gick hem till henne och jag kom hem ca 21:30 redo att amma Michelle.

Söndag så antar jag at jag inte gjorde något vettigt alls... minns inte faktiskt.

Måndag däremot så var jag och William till badhuset och där gjorde vi succé minsann!
Han hoppade från kanten rakt ner i vattnet ca 30 ggr (kändes det som)... Inte det minsta rädd för vattnet han inte! Efter ca en timmes badande så skulle han åka rutchkana och jag hinner inte ens reagera innan jag ser att han står upp överst i kanan och hoppar ner....
Ja som Ni förstår så gick det ju inte så bra. Han åkte utför och landade på rumpa, rygg och bakhuvud innan han slog i vattnet! Det gjorde ont i huvudet men han klarade sig utan hjärnskakning i alla fall! 
Och inte gör han om det heller är jag ganska säker på! Tur att han inte trillade ur kanan och landade i klinkerstrappan!!!

Sen var resten av veckan ganska lugn, dagis, städa, laga mat och tvätta... som vanligt. Ingen rast ingen ro!
Tänk om jag bara fick sova och jobba som vissa andra här i huset ;-)

Jag har en vision om att sy mna nya gardiner som jag har köpt, ska alvarligt fundera på att göra det i morgon. Är lite väl mycket höst nu för mina gulgröna påskgardiner som sitter uppe i köket nu! Fast det såkler, de matchar ju löven :-)

På fredag var det lunchfredag igen! Den här gången på Åsfjärden som jag varmt kan rekommendera!
Mycket god mat, buffé och stort salladsbord. Allt för bara 58 kr! Löljligt billigt för allt det där!

Idag tog vi oss en tur till stan, fulla bilen rullade iväg till IKEA för att köpa en toalett-sits. Alla andra vi har haft kanar runt på porslinsringen och tillslut lossnar allt vad skruvar heter och så är jag skitförbannad på att inget sitter där det ska! Så nu testar vi en IKEA i plast som verkar passa bättre redan nu, utan skruvar och onödiga detaljer.
Sen blev det ju lite annt krafs också som bajspåsar, två nya filtar till soffan, matlådor och flytljus som bara kostade 5 :- per frp. Och fina när de brinner är de också!

Sen skulle vi överraska Moster Nina och hennes Peter med att komma och hälsa på!
Det händer nästan aldrig att vi/jag är där så idag luskade vi om dom skulle vara hemma i smyg...!
Vi köpte med Äppelkaka och Vaniljsås från IKEA och ringde på dörren! Gissa om de blev näst intill chockade! 
Då blev det två timmars röj röj.
William bajsade långt upp på ryggen och fick passa på att ta en dusch, Michelle åkte från knä till knä och blev tillslut trött och kinkig. Men lite kaffe och töla blev det och himla mysigt/trevligt var det! Vi måste göra det oftare!

Väl hemma igen kl 19 så började jag packa upp och bädda resesängen som William ska sova i ett tag framöver. Michelle har blivit för stor för att sova i korgen, så nu är det dags för spjälsängen.
Så det får bli lite provisoriskt ett tag tills William vill ha en större säng.
Nuu sover lilla gumman i en stor säng med mycket plats, så jag har en liten förhoppning om att hon ska sova bättre när hon inte vaknar av att slå i väggarna hela tiden som hon gjorde i korgen!

Så nu sitter jag här och bloggar med ett glas vin medans Joakim spelar poker. Jag hittade filmen på 4:an också med Sarah Jessica Parker och Mattew McConaughey, den är bra tycker jag!

Snart ska jag sova också, är lite förväntansfull faktistk! Vi får väl se hur det går! Jag skriver väl i morgon och berättar!

Förresten är jag lite nyfiken på vilka som läser min blogg. Så om Du vill får Du gärna lämna en liten kommentar eller häslning för att stilla nyfikenheten!

Kram på Er!

Lite bilder som Syster Sandra har tagit på Barnen!



De stora ögonen är uppspärrade!



Systers Keps är rolig att låna!



Hoppi hoppi hopp...



Stora "fickor" är mysigt!










Kommentarer
Postat av: Louise Andersson

Tja! Jag läser:) Har ju min dagliga "blogglista" som bara måste läsas:).

Jag var med jobbet och käkade på Åsfjäderns restaurang, görgo trerätters för typ inga pengar alls!

//Ha de gött! Kramar Louise

2009-10-05 @ 06:18:52
Postat av: Issa

Jag läser din blogg såklart :D

Och usch vad söt Michelle var idag :)

kram :)

2009-10-05 @ 22:13:03
URL: http://bellazblogg.blogg.se/
Postat av: Mamma

William blir nog som en fisk i vattnet lär sig nog fort att simma, som är väldigt bra. Det var fina kort på mina underbara barnbarn. Kram

2009-10-08 @ 10:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0