Hur många pussar...

God kväll!

Då var det söndag och över en vecka sedan jag skrev igen!
Ska se om jag kommer ihåg vad vi har gjort fram tills nu!

Jag har äntligen sytt och satt upp mina nya köksgardiner! Det tog ju några dagar att sy dom, med Williams hjälp också, men de sitter där de ska och bra blev det också! Det är ju bara 1 ½ månad kvar tills de ska ner igen!

William pratar och pratar, det kommer så mycket nya ord och det är så kul när man hör att han sätter ihop meningar! Men annars har han faktiskt varit allmänt gnällig den här veckan tyvärr! Hoppas han blir piggare igen snart!

Nu är det äntligen klart att vi i mammagruppen drar iväg till Selma Spa i sunne den 1-2 Nov!
Gissa om det ska bli underbart skönt! Och även om jag brukar vara hemmakär så tror jag att jag helst skulle stanna där i minst tre dagar, träna, äta serverad och färdiglagad mat i lugn och ro och bara njuta av lite behandlingar och SOVA!!!

På tal om det så bytte vi ju till spjälsäng till Michelle. Och ja... hon kanske inte vaknar lika ofta av att hon vänder sig, för nu somnar hon på mage och ligger kvar så, men hon äter ju inte mer sällan för det!
Men idag har jag tagit det stora steget och köpt Baby Semp 2 till henne. Så nu har hon ätit en flaska sån till kvällsmat så hoppas jag att hon sover som en stock sen!
För någon som verkligen vill helamma som jag så är det ett väldigt nederlag/steg att köpa ersättning och jag har dragit mig för det länge! Men nu får det vara nog med dålig sömn, så jag ersätter sista målet istället! Hon vill ju inte ha gröt heller så jag blir lite maktlös känner jag!!!  Så ikväll igen sitter jag här och ber till alla jag känner om att få sova en hel natt!!!
Förresten måste vi ju öva så att Joakim kan flaskmata henne med något hon tycker om när jag ska på Spa!!!

Jag var på boxning i fredags! Det är så fruktansvärt roligt!!! Tänk att en timme kan gå så fort! Jag har träningvärk från mellangärdet ner till naveln och det är bara SÅ skönt att känna när det biter!
På kvällen så gick jag till Yvva och skulle leverera lite Partylite grejer, blev kvar där ett tag och gick sedan hem till mina mammasysslor!

Lördag så var Jag och William till Louise och Tilde och hälsade på och kollade in huset nu när de har flyttat in! Det var så himla fint!
Senare åkte vi till fotografen och tog sena dopkort/vanliga bilder på Michelle! William var så trött och stönig så han skulle minsann inte vara med på bild, det kanske blev ett bra tillslut...
På kvällen gick jag till en kompis och tölade lite, tog ett glas vin och bara njöt. Men Michelle var ju med, och hon var inte nöjd hela tiden men tillslut så lugnade hon ner sig och myste på tjejkvällen!

Idag tog jag en rejäl sovmorgon eftersom det blev sent inatt! Vi drog oss till 10:30 och gick upp. William har haft fullt upp med att busa med Sandra och Linus hela helgen. Vi skulle åka till stan senare på dagen. Jag ville in till Bergvik och köpa en Orginal toalettsits till vår toa, för nu är jag så himla trött på alla "kopior" som inte passar, även IKEA är inräknad i de mindre bra...
Så tänkte jag använda en premiecheck som vi fått från coop, så jag ryckte med en vinteroverall också, som jag dragit i länge men aldrig köpt. Det var ju typiskt att jag inte passade på när de var på extrapris men jaja..
Så kom jag till kassan och det visade sig att man fortfarande fick 100 :- rabatt med medmera kortet och toasitsen blev 20 % billigare för att de var kampanj! Så jag betala 461:- istället för 638!
Jag tog en röd/svart overall, tycker det är tråkigt med bara en svart/grå. Så kan ju Michelle ha den sen också!

Väl hemma så började Linus och Joakim packa för den stora Älgjaktspremiären i morgon! Och ärligt talat är jag ganska nöjd över att stanna hemma! Även om första dagen alltid är så spännande och roligt så känner jag att har man inte sovit en hel natt på 5 månader så ska man inte sitta i skogen med ett skarpladdat gevär heller!
Det får vänta tills nästa år minsann!

Ibland när jag ligger och gosar med Michelle och William så undrar jag hur många pussar vi ger våra barn under de typ fem första åren... Undrar om det kommer upp i miljontals?! Man villl ju bara äta upp dom, de är ju så otroligt goa! Sen tänker jag lite på barnen som bor på barnhem, som jag själv gjorde de första månaderna. Undrar hur mycket närhet och pussar jag fick då....  tur att jag fick komma till mina underbara föräldrar ;-)


Nej nu ska jag snart hoppa efter ner i sängen och hoppas på en lång skönhetssömn! (Hahaha... tänk att jag tror det varje kväll, att jag aldrig slutar hoppas!)

Kram så länge!!!


Kommentarer
Postat av: mamma

Tack Gumman.

För att du tycker om dina underbara föräldrar.

Kram från mor och far.

2009-10-14 @ 10:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0