Söndag & Måndag!

Hej!

Eller snarare God Morgon!
William brukar sova till tidigast kl 09, men inte idag inte.
Han har fått sin välling och ligger och vilar för sig själv, jag inser att om jag går och lägger mig nu och somnar om så är jag om möjligt ännu mera stone dead när han har vilat färdigt!

I söndags skrev jag värsta inlägget till min blogg och när jag tryckte så spara så försvann allt på denna skitbloggen!
Så nu får jag komma ikapp tänkte jag!

Vi var i skruvstadparken i lördags, premiären var ju starboys och dom tycker jag är så bra!

Jag hade satt Mor och Far som barnvakt och vi drog iväg ca kl. 22:15, lite sent men bättre än aldrig!
Hemma kl. 01:30 och tyckte att det var värt det eftersom jag och Joakim kunde turas om att vila på söndagen!

William vaknade kl. 09, Joakim gick upp med honom.
Men efter ett tag hörde jag att Joakim hälsade på Ulrick...oj tänkte jag, är han SÅ bakfull?
Kl. 10 kommer han in till mig och lägger sig halvt utmattad... det är bara för mig att gå upp efter att ha sovit som längst 2 timmar i sträck mellan kl 02-10.

Inser ganska snart att Ulrick är en trevlig kille, för dit vill Joakim gå HELA TIDEN!

Kl 15 har vi kommit fram till att Joakim är skapligt magsjuk, har sprungit på toan hela dagen och det blir inte bättre!
Jag är stentrött och undrar varför svensk sommar måste vara allt eller inget... vad hände med ordet "Lagom" som vi är så bra på? Inte är det väl 30 grader och luften dryp still?
Tar med ungarna till Trulsön och hoppas att jag får med mig båda hem igen!

Kl. 19 lägger jag William och får lite tid över till Michelle som har lite magknip och är lite gnällig som vanligt!

Lägger mig helt utmattad på kvällen och tänker att eftersom Joakim är hemma från jobbet i morgon så får jag vila mer då....

Måndag!

Vaknar runt kl. 08 och inser att andra sidan sängen är tom...
Jo, nog f*n har han gått till jobbet... inte ätit något sedan lördag kväll och smittar säkert om det nu är magsjuka!
Det kan bara vara en karl som gör på detta viset?
Och vad hände med min vila? Nej skit i mig bara!!!
Nu var jag faktiskt lite grinig, med all rätt tycker jag!

Han var i alla fall snäll och kom hem kl. 12.
Jag åkte in till stan kl. 16 för att hämta det berömda blinkersrelät och min efterlängtade ring!
Var sedan på oriflame visning och tog en sväng förbi maxi och coop innan jag åkte hem.

Sen blev det Persbrant en sväng innan jag slog igen mina numera trötta, påsiga ögon med mörka ringar stora som blåtiror under!

Ja... nu har han trötnat William så nu är det slut på friden!
Ska till MVC idag på efterkontroll, måste ragga barnvakt!

Kram så länge!


Kommentarer
Postat av: jocke

Vill bara kommentera att ulrik va inte så trevlig som en del tror ;) men han ville inte släppa taget om mig.

2009-06-30 @ 22:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0