Lördag = Kaos!

Hejsan!

Ja, igår var det lördag, jag hade tänkt ta det lite lugnt och bara baka en tårta till kalaset.

Vaknade 08, gick ner och tände i pannan, gav lillfia mat och William fick sin välling.
Duschade, gjorde mig i ordning och tog med mig barnen till affären.

Väl hemma ca 12:00 satte jag igång med mat och bakning. Gjorde två stora marängbottnar som skulle bli tårtan,
men för första gången i mitt liv så blev BÅDA skit!!! Den ena blev inte färdiggräddad i botten och marängen blev brun och seg...
Så jag fick slänga dom. Så jag gjorde banankaka istället och kom på att jag inte hade någon glass hemma.
Blev skitstressad och fick ringa hit grannen för att passa barnen medans jag for till affären.

Hemma igen k. 14:30, gav Michelle mat, försökte äta lite middag själv och gästerna kom klockan 15.
Snacka om att jag var slut...

William fick en jätterolig gungbräda i plast typ... av sina kompisar i Familjegruppen och en bil av Lucas.
Det var nog roligt med kalas men såklart spelar han över och börjar slåss och ska ha alla sina saker ifred...
Visst att alla barn är lika men usch vad tråkigt det är när dom gör så!

Efter kalaset fick William sova lite, alldeles försent men det var pest eller kolera att välja på...
Då kom Joakim hem, en dag för tidigt från sin överlevnadshelg. Svälten var för jobbig och de gick avbryta i år igen...
Skönt för mig!!!

Idag Söndag har vi fixat barnvakt och ska åka in till stan, kolla lite kläder, äta mat och gå på bio (The Proposal)
Michelle ska vara hos Vera och William hos Faster AnnKi.
Ska bli skönt!!!

Hör av mig senare och betygsätter filmen!!!

Kram så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0